





Data: | 2025-09-17 |
Godzina: |
Jak wiadomo bez treningów daleko zajść nie można, tak jest więc i w Speedway - World. W zakładce "Zawodnicy => Ustaw trening" można przydzielić każdemu zawodnikowi z osobna umiejętność (czasem nazywana skillem ) jaką ma trenować.
UWAGA!
Zawodnik który jest wystawiony w składzie na mecz ligowy otrzymuje w chwili jego rozpoczęcia dodatkowy jeden dzień treningu (wyjątek stanowi sytuacja, gdy umiejętność zawodnika =100 i ustawiony jest trening właśnie tej umiejętności)
Długość treningu jest zależna od:
- wieku
- talentu
- stopnia posiadania skila > czyli im większy skill posiada dany zawodnik tym analogicznie dłużej go trenuje.
Najważniejszym na torze:
- grząskim jest Siła, jednakże Technika i Prowadzenie również odegrają znaczącą rolę;
- normalnym - Prowadzenie, ale pamiętajcie o Sile i Technice;
- twardym - Technika, ale Prowadzenie i Siła pomogą wam osiągać lepsze czasy.
Dodatkowo:
- w słonecznej pogodzie ważnym stanie się Start,
- a w deszczu: Kondycja.
- od wartości Siły zależy jaki motor możemy dać zawodnikowi (analogicznie, im wyższa Siła tym lepszy motor można mu przypisać)
Opiszmy każdy skill z osobna:
XP (doświadczenie):
- za mecz ligowy wzrasta 0,05 / bieg
- za mecz pucharowy wzrasta 0,03 / bieg
- za mecz sparingowy oraz barażowy wzrasta 0,02 / bieg
- za start w IM SW i IMJ SW wzrasta 0,01 / bieg
- za start w MPK SW i MPKJ SW wzrasta 0,03 / bieg
- za turniej indywidualny wzrasta 0,002 / bieg
- za czwórmecz wzrasta 0,002 / bieg
- wywiera wpływ na jazdę zawodnika
- jest nie ograniczone
Zdrowie:
- można je poprawiać poprzez odpoczynek (skok +5 za dzień treningowy w przypadku leczenia darmowego,
skok +10 za dzień treningowy w przypadku leczenia szpitalnego,
skok +15 za dzień treningowy w przypadku leczenia prywatnego)
- gdy zawodnik nie jest w pełni zdrowia nie może jechać w zawodach
- jeżeli zawodnik zaliczy upadek i będzie kontuzjowany to mu zdrowie maleje
W przypadku kontuzji zawodnika , należy w zakładce trening ustawić ,,Odpoczynek,,
Sprawność:
- ma duży wpływ na jazdę zawodnika podczas meczu. Każdy bieg w meczu (ligowym, pucharowym i sparingu), pobiera Sprawność zależnie od wieku zawodnika.
Sprawność każdego dnia automatycznie wraca +10. Dodatkowo trening Sprawności trwa 1 dzień i dodaje +8. Sprawność nie jest pobierana w 4-meczach, turniejach indywidualnych (+IMSW i IMJSW) oraz w sparingach juniorów.
Za defekty, taśmy i wykluczenia Sprawność nie jest pobierana.
Wiek, Sprawność/bieg
16-18 lat - 2
19-21 lat - 3
22-25 lat - 4
26-30 lat - 5
31-36 lat - 6
TRENING UMIEJĘTNOŚCI, ZALEŻNY OD TALENTU
Talent:
Talent 1
+1 50% szansy na skok
+2 40%
+3 10%
Talent 2
+1 40%
+2 40%
+3 20%
Talent 3
+1 33%
+2 34%
+3 33%
Talent 4
+1 15%
+2 40%
+3 45%
Talent 5
+2 45%
+3 55%
Spadki umiejętności:
Spadki umiejętności (inaczej nazywanych skillem). Spadki odbywają się w poniedziałki po kolejkach ligowych, i może je zanotować zawodnik od 27 roku (jeśli został kupiony) i od 29 roku (jeśli jest naszym wychowankiem) wraz z wiekiem zwiększając swą częstotliwość. Spadek następuje w losowej umiejętności oraz zależny jest od talentu zawodnika.
Tak wygląda tabelka (z lewej wiek zawodnika a z prawej strony możliwość spadku skilla):
Spadki skilla:
- talent 5*: spadek o 2-3 punkty,
- talent 4*: spadek o 1-3 punktu,
- talent 1*-3*: spadek o 1-2 punktu.
Ilość spadków w sezonie w zależności od wieku zawodnika, oraz od tego czy jest wychowankiem naszego klubu
27 lat - 0 (jeśli wychowanek) / 1 (jeśli kupiony)
28 lat - 0 (jeśli wychowanek) / 2 (jeśli kupiony)
29 lat - 1 (jeśli wychowanek) / 3 (jeśli kupiony)
30 lat - 2 (jeśli wychowanek) / 4 (jeśli kupiony)
31 lat - 3 (jeśli wychowanek) / 5 (jeśli kupiony)
32 lat - 4 (jeśli wychowanek) / 6 (jeśli kupiony)
33 lat - 5 (jeśli wychowanek) / 7 (jeśli kupiony)
34 lat - 6 (jeśli wychowanek) / 8 (jeśli kupiony)
35 lat - 7 (jeśli wychowanek) / 9 (jeśli kupiony)
36 lat - 8 (jeśli wychowanek) / 10 (jeśli kupiony)
Emerytura
Zawodnik posiadający umiejętność (skill) na poziomie 100 nie powinien mieć skoku w tym skillu , gdyż traci wówczas skok i dni treningowe , a jak wiadomo wyżej niż 100 nie można mieć
W przypadku posiadania zawodnika legitymującego się średnią wszystkich umiejętności 100 , zaleca się ustawianie w treningu odpoczynku bądź treningu sprawności , tak aby nie stracić ewentualnych naddatków . Jeżeli zawodnik nie posiada naddatków to wtedy można trenować tzw.skille , ale tylko do pewnego momentu
Naddatek występuje , gdy zawodnik ma więcej dni przetrenowanych niż potrzeba do skoku - ta sytuacja ma miejsca głównie po obozach treningów.Trójkąt przy zawodniku w zakładce trening informuje nas o tym , że nasz podopieczny posiada naddatek w jakimś skillu
Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. Zamknij ostrzeżenie