Regulamin (od 7 sezonu) - Wersja do druku +- Oficjalne forum gry Speedway-World (https://speedway-world.pl/forum) +-- Dział: Liga Miast (https://speedway-world.pl/forum/forumdisplay.php?fid=26) +--- Dział: Regulamin (https://speedway-world.pl/forum/forumdisplay.php?fid=30) +--- Wątek: Regulamin (od 7 sezonu) (/showthread.php?tid=2673) |
Regulamin (od 7 sezonu) - Speed - 2012-10-27 I. Rada Ligii Miast: Speed – aktualizacja wyników Kamykov – przyznawanie WO Mika1688 – uzupełnianie składów II.Podział na ligii w Lidze Miast 1. Ekstra Liga Miast: a) składa się z 8 klanów b) faza zasadnicza rozgrywana jest w 14 kolejkach każdy z każdym c) Po rundzie zasadniczej będzie faza pucharowa, która będzie miała następujący podział: Drużyny z miejsc 1 i 2 walczą o Mistrzostwo Drużyny z miejsc 3 i 4 walczą o brązowy medal Drużyny z miejsc 5 i 6 walczą o 5 miejsce Drużyna z miejsca 7 walczy o utrzymanie z 2 drużyną I LM Drużyna z 8 miejsca bezposrednio spada niżej Wyjątkiem jest jeśli któraś z drużyn, która była przed nimi zrezygnuje z udziału w rozgrywkach. 2. I liga Miast : a) składa się z 8 klanów b) sezon I LM składa się z 14 kolejek, w której każdy klan jedzie z każdym, mecz i rewanż c) Po rundzie zasadniczej będzie faza pucharowa, która będzie miała następujący podział: Drużyna z 1 miejsca awansuje do ELM Drużyna z 2 miejsca walczy o awans z 7 drużyną ELM Drużyny z miejsc 3 i 4 walczą o 3 miejsce Drużyny z miejsc 5 i 6 walczą o 5 miejsce Drużyna z miejsca 7 walczy o utrzymanie z 2 drużyną II LM Drużyna z 8 miejsca bezpośrednio spada niżej 3. II liga Miast : a) składa się z 8 klanów b) sezon I LM składa się z 14 kolejek, w której każdy klan jedzie z każdym, mecz i rewanż c) Po rundzie zasadniczej będzie faza pucharowa, która będzie miała następujący podział: Drużyna z 1 miejsca awansuje do ILM Drużyna z 2 miejsca walczy o awans z 7 drużyną ILM Drużyny z miejsc 3 i 4 walczą o 3 miejsce Drużyny z miejsc 5 i 6 walczą o 5 miejsce III. Klany (zarząd i składy w klanach, ograniczenia drużyn) 1. Jeden klan musi posiadać w swoim składzie min. 4 drużyny 2. Jeśli jest to rodzina klanowa to podaje ona Prezesa oraz v-ce prezesa Rodziny klanowej oraz kapitanów każdego klanu. a) kapitan danego klanu jest zobowiązany do kierowania swoim klanem b) Prezes oraz v-ce prezes ma możliwość podania składu wszystkim klanom danej rodziny, bądź jest zobowiązany do tego jeśli kapitan lub z-ca kapitana danego klanu tego nie dokonają. (Oczywiście można się dogadywać miedzy sobą) c) Prezes i v-ce prezes są jednocześnie kapitanami dowolnego klanu w rodzinie (teoretycznie tego w którym występują) 3 . Ograniczenia w składach: a) W klanie może być zapisana dowolna ilość drużyn z dowolnych lig, lecz w składzie na mecz suma punktów występujących drużyn nie może być mniejsza niż 6 punktów gdzie: 0 pkt – Drużyna z Ekstraligii 1 pkt – Drużyna z 1 ligii 2 pkt – Drużyna z 2 ligi 3 pkt – drużyna z 3 ligii 4 pkt – drużyna z 4 ligi 5 pkt – drużyna z 5 ligi 6 pkt – drużyna z 6 ligii b) W zgłoszonym składzie na mecz może być tylko 1 Ekstraligowiec, i w tym przypadku również jeden 1ligowiec. Jeśli klan nie posiada drużyny z Ekstraligi może wystawić dwóch 1ligowców (jeśli takich posiada) Czyli teoretycznie najsilniejszy dopuszczalny skład na mecz (wg punktów) 1. Ekstraliga 2. 1 liga 3. 2 liga 4. 3 liga Lub 1. 1 liga 2. 1 liga 3. 2 liga 4. 2 liga 4. Siła pary w meczu nie jest ograniczona, jest to zależne od wyboru kapitana klanu. IV. Zasady rozgrywek 1. Pojedynek rozgrywany jest w Piątek (godzina zależy od gospodarza meczu, jednak najlepiej by było gdyby odbywały się rano by kapitanowie mieli możliwość podania wyników wcześniej) i jest rozgrywany na zasadzie czwórmeczu. 2.Do godz. 24 w Sobotę poprzedzającą mecz, kapitan (bądź jego zastępca) klanu gości podaje 4 drużyny (po 2 drużyny w 2 meczach), które wystąpią w pojedynku. O swoim wyborze kapitan klanu gości informuje na forum (w specjalnie do tego celu założonym temacie dotyczącym tabel oraz tzw. rozpiski na mecze). Robi to według schematu: Klan A - Klan B 1 mecz: KA: (skrót nazwy klanu) KB: Drużyna Gość 1 (Nick) i Drużyna Gość 2 (Nick) 2 mecz: KA: KB: Drużyna Gość 3 (Nick) i Drużyna Gość 4 (Nick) 3.Do godz. 24 w Niedzielę poprzedzający mecz kapitan (bądź jego zastępca) klanu gospodarzy dobiera do każdego meczu po 2 drużyny ze swojego klanu i tym samym sporządza harmonogram spotkań (kto z kim). Kapitan wybiera 2 drużyny na których torach zostaną rozegrane spotkania tym samym te drużyny zostają zobligowane do wysłania wyzwania swoim przeciwnikom na najbliższa kolejkę. O swoim wyborze kapitan klanu gospodarzy powinien podać na forum (w specjalnie do tego celu założonym temacie dotyczącym tabel oraz tzw. rozpiski na mecze). Robi to według schematu: Klan A - Klan B 1 mecz: (Organizator: Drużyna Gospodarz lub Nick) KA: Drużyna Gospodarz 1 (Nick) i Drużyna Gospodarz 2 (Nick) KB: Drużyna Gość 1 (Nick) i Drużyna Gość 2 (Nick) 2 mecz: (Organizator: Drużyna Gospodarz lub Nick) KA: Drużyna Gospodarz 3 (Nick) i Drużyna Gospodarz 4 (Nick) KB: Drużyna Gość 3 (Nick) i Drużyna Gość 4 (Nick) 4. Podany skład musi spełniać wymagania podane w Dziale III (Klany) punkt 3 5.Organizator danego meczu "LM" ma obowiązek wysłać wyzwanie do Wtorku do godz. 24 swoim przeciwnikowi i drugiemu koledze z klanu. Organizator powinien zorganizować turniej pod nazwą: 'LM skróty klanów mecz' np: 'LM WT vs ST 2 mecz' 6.Drużyna klanu gości, która została wyzwana na mecz w "LM" ma obowiązek przyjąć wyzwanie do Środy do godz. 24. 7. Jest możliwość wystawienia rezerwowego w przypadku gdy któraś z drużyn ma zajęty termin a) pod warunkiem że jest to pierwsze WO dla drużyny zastępowanej b) pod warunkiem że drużyna rezerwowa jest z tej samej lub niższej ligi co drużyna którą zastępuje (po to by nie przekroczyć minimalnego progu 6 punktów klanu na mecz) c) niestety drużyna która jest zastępowana czyli miała zajęty termin otrzymuje WO V. Podawanie wyników 1.Punktacja do tabeli w meczu: Wygrana – 2 pkt Remis – 1 pkt Większa ilość małych pkt (Dodatkowy pkt) – 1 pkt *Bonus – 1 pkt Czyli za wygrany mecz możemy zyskać nawet 3 pkt a w rewanżu 4 pkt *w przypadku kiedy jest remis w dwumeczu o bonusie decydują małe punkty, jeśli ich też jest tyle samo, bonus nie zostaje przyznany 2. Do godziny 24 w sobotę kapitanowie klanu są zobowiązani podać wyniki meczu 2. Punkty ‘X’ są zdobywane przez klany w poszczególnych czwórmeczach wg schematu 1 miejsce – 3pkt, 2 miejsce – 2 pkt, 3 miejsce – 1 pkt, 4 miejsce – 0 pkt punkty 'y' to małe punkty zdobyte przez drużyny w danym meczu Klan A - Klan B X:X (yy:yy) 1 mecz: A – B x:x (y:y) A: Drużyna Gospodarz 1 (Nick) - Drużyna Gospodarz 2 (Nick) y pkt – y pkt B: Drużyna Gość 1 (Nick) - Drużyna Gość 2 (Nick) y pkt – y pkt 2 mecz: A – B x:x (y:y) A: Drużyna Gospodarz 3 (Nick) - Drużyna Gospodarz 4 (Nick) y pkt – y pkt B: Drużyna Gość 3 (Nick) - Drużyna Gość 4 (Nick) y pkt – y pkt * w przypadku równej ilości punktów dwóch drużyn o kolejności decyduje kolejno: najlepszy zawodnik, ilość zwycięstw biegowych, 2 miejsc itd. VI. Walkovery (WO) 1. WO zgłaszamy w temacie do tego wyznaczonym wg schematu: Pojedynek: Klan A - Klan B Mecz: Drużyna A vs Drużyna B WO dla: Powód: 2. WO zgłaszamy gdy: (w nawiasie przewidywana kara dla danego klanu/drużyny) - Klan nie wystawi składu w czasie wyznaczonym (ostrzeżenie dla kapitana, jeśli 2 raz wystawi za późno to 1 WO ‘zółtą kartkę’ otrzymuje kapitan, ale za zgodą przeciwników dany mecz można odjechać) - Jeśli klan wcale nie wystawi składu (1 WO dla kapitana i po 1 WO dla reszty drużyn) - organizator danego meczu nie zorganizuje go lub nie wyśle zaproszenia (1 WO dla organizatora) - Drużyna przeciwna ma zajęty termin (1 WO) - Drużyna przeciwna nie przyjmie zaproszenia (1 WO) - Drużyny są źle wystawione, np. suma punktów drużyn jest mniejsza niż 6 (ostrzeżenie dla kapitana, ale jest możliwość poprawienia składu) - Walkower zgłaszamy najpóźniej do czwartku do godziny 24:00 3. Kary za WO: - ostrzeżenie (dla kapitanów w/w za co) - 1 WO - żółta kartka - 2 WO - zakaz jazdy na 1 kolejke - 3 WO - zakaz jazdy na 2 kolejki - 4 WO - wykluczenie drużyny z rozgrywek 4. Kary klanowe: Kara klanowa jest równoznaczna z 1 WO dla każdego zawodnika z klanu. 5. Zmiany za drużyny z WO: a) Za drużynę która ma 2 WO, to w kolejce w której ta drużyna musi pauzować można zastosować zmianę na inną drużynę (jeśli takową klan posiada) b) Jeśli dana drużyna posiada 3 WO, to w 1 kolejce kary nie można zastosować zmiany za tę drużynę i dany klan jedzie w trójkę. W 2 kolejce która dana drużyna musi pauzować, można już wystawić inną drużynę do składu. c) Jeśli drużyna otrzyma 4 WO, to klan do końca rozgrywek* jedzie w meczu po 3 drużyny * wszystkie kary kasują się po 12 kolejce tak aby w walce o poszczególne miejsca można było pojechać najmocniejszym składem 5. Jeśli WO nie zostanie zgłoszony wówczas zostaje uznany wynik 0:0, bez względu na to kto zawinił. VII. Transfery 1. Każdy klan może dokonywać zmian w swoich składach 2. Można pozyskiwać nowe drużyny jak i zarówno usuwać je ze składu. Lecz wymóg jest taki że liczba drużyn w klanie nie może być mniejsza niż 4 drużyny. 3. Można dokonywać transferów/wypożyczeń z innych klanów: a) Do 4 kolejki bez ograniczeń - 1 drużyna może być wypożyczona do jednego klanu (nie może być tak że jedna drużyna przez 4 kolejki będzie w 4 różnych klanach) b) Po 4 kolejce można wypożyczyć daną drużynę jeśli nie przejechała ona wiecej niż 50% kolejek c) Siła rażenia klanu na dany mecz nie będzie mniejsza niż 6 pkt i będzie ograniczona jednym Eligowcem i jednym 1ligowcem, bądź dwoma 1 ligowcami d) Po fazie zasadniczej (czyli po 10 kolejce) nie można już wypożyczać drużyn z innych klanów, dozwolone są tylko transfery z tzw. Wolnych Strzelców (czyli drużyny które nie są zapisane w żadnym klanie, bądź zostały wycofane z innego klanu i nie przejechały w nim więcej niż 50% meczów, czyli 5 kolejek) 4. Transfery/Wypożyczenia w rodzinie klanowej a) Do 4 kolejki bez ograniczeń - 1 drużyna może być wypożyczona do jednego klanu (nie może być tak że jedna drużyna przez 4 kolejki będzie w 4 różnych klanach) b) Po 4 kolejce można wypożyczyć daną drużynę jeśli nie przejechała ona więcej niż 75% kolejek c) Siła rażenia klanu na dany mecz nie będzie mniejsza niż 6 pkt i będzie ograniczona jednym Eligowcem i jednym 1ligowcem, bądź dwoma 1 ligowcami d) Po rundzie zasadniczej można dokonać jednej zmiany w składzie (wypożyczyć drużynę z innego klanu w rodzinie jeśli ta nie przejechała więcej niż 75% meczów, czyli 7 kolejek) VIII. Nagrody Po zakończeniu sezonu najlepsi zostaną nagrodzeni: 1. Okrzykniecie najlepszym klanem w Lidze Miast 2. Vipami w postaci: 1 miejsce – Vip na miesiąc 2 miejsce – Vip na 2 tygodnie 3 miejsce – Vip na tydzień |