#1
Ostrzeżenie 
Ostatnio gdy czytam Wasze propozycje w większość wszystko kręci się wokół jednego: powoli robi się nudne, mecze są przewidywalne, chcemy formę czy inne tego typu rzeczy
Nad formą Umysły Twórcze już pracują, fakt, że prace teraz nie co stanęły przez brak czasu każdego z nas ale myślę, że za nie długo znów w temacie ruszymy

Ale teraz temat, nieco odbiegający od tej rzekomej formy ale też troszkę się z nią pokrywający - MORALE

Chyba nie trzeba tłumaczyć co to jest, prawda? Nie jedna osoba grała w większe managery jak np Fifa Manager...

My musimy ustalić jej poziomy i wydarzenia, które będą na nie wpływać

Oto moje propozycje:
a) poziomy

ZNAKOMITY - zawodnik, jest bardzo zadowolony ze współpracy z Tobą, chce trenować a jego wyniki w większości przewyższają jego umiejętności
(Ten poziom powinien być niezwykle rzadki i przynosić bardzo duże korzyści, żeby zawodnik go zdobył zawodnik naprawdę musi być zadowolony w jazdy w danym klubie i ze współpracy i ponad to musi osiągać bardzo dobre wyniki)

BARDZO DOBRY - poziom optymalny, stosunkowo łatwy do osiągnięcia, wystarczy dbać o zawodnika a ten musi trenować, dobrze czuć się w klubie i osiągać dobre rezultaty

DOBRY - poziom teoretycznie startowy, jest dobrze ale może być lepiej

PRZECIĘTNY - coś tu jest nie tak, zawodnikowi świta, że nie podoba mu się tu... Zaczyna olewać trening, uważa, że menedżer poświęca mu za mało czasu... jest pomijany przy wyjściowych składach itp.

ZŁY - zawodnik najchętniej opuścił by klub, chyba, że szybko coś z tym zrobisz... Zawodnik ogólnie ma wszystkie w du*ie, nie przykłada się do treningu a na meczach jedzie tylko dla kasy nie dla teamu

b) wydarzenia lub czynności związane z danym zawodnikiem / całą drużyną

* wydarzenia - zawodnik
+ zawodnik zdobywa komplet punktów
+ zawodnik ma najlepszy rezultat z drużyny
+/- losowe zdarzenia (ślub zawodnika, urodziny dziecka zawodnika, dziecko zawodnika dołącza do szkółki (manager miałby na to wpływ), śmierć kogoś najbliższego, najlepszy kumpel z teamu zmienia drużynę itp)
- zawodnik jest najsłabszym ogniwem drużyny
- zawodnik osiąga bardzo słabe wyniki jak na jego umiejętności

* wydarzenia - drużyna
+ drużyna osiąga bardzo wysokie rezultaty
+/- drużyna osiąga dobre rezultaty ale powinni mieć lepsze
- drużyna osiąga bardzo słabe rezultaty

* czynności - zawodnik
+ spełniasz obietnice złożone zawodnikowi
+ często rozmawiasz z zawodnikiem (z pozytywnym rezultatem)
+/- często rozmawiasz z zawodnikiem (z neutralnym rezultatem)
- rzadko lub wcale nie rozmawiasz z zawodnikiem
- rozmawiasz z zawodnikiem (z negatywnym skutkiem)
- wystawiasz zawodnika na LT wbrew jego woli
- nie spełniasz obietnic złożonych zawodnikowi

* czynności - drużyna
+ formy integracji z drużyną (wyjście do restauracji, kina, impreza itp) (skutek pozytywny, ma to też inne skutki np. impreza pozbawia zawodników z energii, w tym wypadku sprawności, można wprowadzić specjalne imprezy takie jak feta z okazji zdobycia medalu, koniec sezonu itp.)
- organizowanie form integracji z drużyną z negatywnym skutkiem lub ich całkowity brak


Rzecz nie jest trudna to wprowadzenia i też nie jest Bóg wie jak skomplikowana do ogarnięcia!

A musimy dodawać takie rzeczy bo gra stoi w miejscu, nie rozwijamy się a już we wrześniu powstanie konkurencyjna gra tego typu, która swoich rozgłosem nas zniszczy!
Jeśli tylko powstaniemy i zaczniemy rozwijać SW powstaniemy z tego dołka i kto wie może w końcu do SW powróci ta magiczna liczba 1000 graczy albo i więcej!

Teraz nie ma miejsca na tekst "zbyt skomplikowane nie chcę tego"! Jest dobre wprowadzamy! Bo rzeczy takie jak morale, personel czy infrastruktura stadionowa (co przedstawię jutro) powinny być tu od dawna!